بازدید 12653
شطرنج ایران یکقدم تا طلای تاریخی

آسیایی هانگژو | زنده: نهمین طلا با گنج کاراته آمد/ شکست رحمان درفینال مقابل مغول بی‌رحم!/ کبدی زنان برنزی شد، مردان فینالیست/ باخت عجیب آتوسا گلشاد در ۲ثانیه آخر/ شکست در وزنه‌برداری، واترپلو، سوارکاری، قایقرانی و تیروکمان

طبق معمول در چند روز پایانی بازی‌های آسیایی، دور مدال آوری کاروان ورزش ایران تند شده اما در کشتی آزاد، رحمان عموزاد در فینال ناباورانه ضربه شد و در وزنه‌برداری نیز با مدال فاصله زیادی داشتیم. کاراته اما یک طلا را به مدال‌های ایران اضافه کرد
کد خبر: ۱۱۹۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵ 06 October 2023

به روزهای پایانی بازی‌های آسیایی نزدیک می‌شویم و طبق معمول رشته‌های مدال‌آور ورزش ایران تازه شروع به کسب طلا کرده اند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ با آغاز رقابت‌های کشتی آزاد از امروز و مسابقات کاراته که از دیروز استارت خورد، در کنار رقابت‌های مراحل آخر کبدی که شانس مسلم مدال برای ایران در دو بخش مردان و زنان است، تنور مسابقات برای ورزشکاران کشورمان داغ شده و انتظار کسب مدال‌های پیاپی طلا طی چند روز باقیمانده ، توقع زیادی نیست‌.

با نتایج زنده بازی‌های آسیایی در سیزدهمین روز مسابقه ها در دهکده بازی‌های هانگژو با تابناک همراه باشید.

 

قایقرانی: چهارمی رکسانا در اسلالوم زنان

رکسانا رازقیان نماینده ایران در مرحله نیمه نهایی اسلالوم با ثبت زمان ۱۳۳.۸۶ ثانیه پنجم شد و به فینال راه یافت. ملی پوش قایقرانی اسلالوم ایران در نیمه‌نهایی مسابقات آب‌های خروشان، با رقبایی از تایلند ( ۲ قایقران ) ، هند، قزاقستان، چین تایپه، ژاپن و چین رقابت کرد و زمان ۱۳۳.۸۶ را به ثبت رساند و به فینال مسابقات رسید.

آسیایی هانگژو | زنده: صعود گنج‌زاده به فینال کاراته در روز شکست حریف سعودی/ عموزاد یکقدم تا فینال/ کبدی زنان، طلا را با برنز عوض کرد/ رکسانا رازقیان درفینال اسلالوم

رکسنا رازقیان در فینال، مسافت تعیین شده در بازیهای آسیایی را با زمان 127.83 ثانیه طی کرد و البته 4 ثانیه نیز جریمه شد تا رکورد 131.83 ثانیه برایش به ثبت برسد. بدین ترتیب رازقیان که در دوره قبلی بازی‌ها به مقام ششم رسیده بود، با این رکورد در بین هفت شرکت کننده فینال به مقام چهارم رسید و از دستیابی به مدال باز ماند. حریف ژاپنی او نیز به دلیل واژگونی قایق از دور مسابقه حذف شده بود.

چین تایپه اول، چین دوم و قزاقستان سوم شدند و مدال‌های طلا، نقره و برنز را از آن خود کردند.

 

تیروکمان: حذف در ریکرو زنان با باخت به چین

تیم ملی ریکرو زنان در مرحله یک چهارم نهایی مقابل تیم چین شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد.

تیم ریکرو مردان ایران هم با ترکیب رضا شبانی، محمدحسین گلشنی و صادق اشرفی در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات تیراندازی با کمان بازی‌های آسیایی با نتیجه 6 بر 2 مقابل اندونزی شکست خورد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

 

کشتی: خواری باخت داد، رحمان هم در فینال ضربه شد و نقره گرفت

ابراهیم خواری در وزن ۵۷ کیلوگرم در دور نخست لوبرگویتو آلوین از فیلیپین را شکست داد. او در دومین مبارزه مقابل حریف هندی شکست خورد.

 کشتی‌گیر چغر هندی، مانع از شگفتی‌آفرینی پدیده ۱۸ ساله کشتی آزاد شد. ابراهیم خواری، در یک‌چهارم نهایی وزن ۵۷ کیلوگرم مقابل آمان از هند با نتیجه ۱۹ بر ۸ شکست خورد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.  در صورت صعود آزادکار هندی به فینال، خواری برای کسب مدال برنز به مصاف حریفان خواهد رفت.

آسیایی هانگژو | زنده: صعود گنج‌زاده به فینال در روز شکست کاراته‌کای سعودی/ عموزاد باجرانگ چغر را له کرد و فینالیست شد/ کبدی زنان، طلا را با برنز عوض کرد/ رکسانا رازقیان درفینال اسلالوم

رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم در دور اول در مصاف عباس رحمان اف از ازبکستان به برتری رسید. رحمان عموزاد که به قرعه سختی خورده بود، در دور اول با نتیجه 12 بر 6  رحمان اف ازبک را از پیش رو برداشت. دادن شش امتیاز باعث سد مربیان روی رحمان کار کنند و او در دور دوم با تغییر شیوه کشتی، با نتیجه 2 بر 1 از سد کایکی یاماگوچی حریف عنوان دارش از ژاپن گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

عموزاد در نیمه‌نهایی مقابل باجرانگ، حریف شناخته‌شده هندی قرار گرفت و موفق شد با نتیجه ۱-۸ به پیروزی برسد و راهی فینال بازی‌های آسیایی شود. رحمان بعداز این برد اعلام کرد فقط برای طلا به هانگژو آمده است. اما در فینال مقابل حریف قدرتمند مغول در وقت دوم اسیر پیچ کمر استادانه او شد و پشت سرهم بارانداز شد و ۱۱ بر یک باخت.

عموزاد در حالی به نقره آسیا بسنده کرد که چندی پیش در قهرمانی جهان هم به مدالی نرسیده بود. او افت محسوسی نسبت به سال قبل داشته است و در این مسابقه هم رحمان با فقر فن مقابل حریف آماده اش مواجه شد.

 

شطرنج: برتری ملی‌پوشان مقابل فیلیپین

تیم ملی ایران با پیروزی بر فیلیپین ، یک گام دیگر به قهرمانی و مدال طلای بازی‌های آسیایی هانگژو نزدیک شد. ملی پوشان فردا با کره‌جنوبی به عنوان آخرین حریف خود بازی دارند و در صورت کسب پیروزی، بدون اعتنا به نتایج هندوستان ، قهرمانی تاریخی خود را جشن خواهند گرفت.

 

کاراته: گنج‌ و طلای ایران در هانگژو 

سجاد گنج زاده نماینده وزن ۸۴+ کیلوگرم ایران برابر نماینده لائوس، پاکستان و تایلند پیروز شد و به فینال رسید.

سجاد گنج زاده ابتدا برابر نماینده لائوس قرار گرفت و با نتیجه ۸ بر ۳به پیروزی رسید. سجاد در مبارزه دوم برابر محمد اویس از پاکستان قرار گرفت و از همان ابتدا با ضربات دقیق خود حریفش را در مسیر شکست قرار داد و در نهایت با نتیجه ۹ بر یک به پیروزی قاطعانه رسید. در مبارزه نیمه نهایی به مصاف تایلند رفت و با نتیجه ۳بر۲ پیروز و به فینال صعود کرد.

سجاد گنج‌ زاده در دیدار نهایی وزن 84+ کیلوگرم به مصاف عادیلت شادیخانوف از قرقیزستان رفت و با نمایشی منطقی و متفکرانه، در پایان ۴ بر ۲ از سد حریف سرسخت خود گذشت و همانند دوره گذشته به مدال طلای بازی‌های آسیایی دست یافت.  این حریف قرقیز، ستاره عربستانی را شکست داده بود.

آسیایی هانگژو | زنده: صعود گنج‌زاده به فینال در روز شکست کاراته‌کای سعودی/ عموزاد باجرانگ را له کرد و فینالیست شد/ کبدی زنان، طلا را با برنز عوض کرد/ رکسانا رازقیان درفینال اسلالوم

 «آتوسا گلشاد‌نژاد» ترسید و در ۲ثانیه آخر باخت

در رقابت‌های وزن 61- کیلوگرم کاراته بازیهای آسیایی، آتوسا گلشادنژاد در اولین مبارزه همانند دیدار فینال قهرمانی آسیا در سال 2023 از سد سارا العامری از امارات گذشت. گلشاد‌نژاد این دیدار را با نتیجه چهار بر یک به سود خود به پایان رسید تا در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف برنده دیدار نمایندگان ماکائو و ویتنام برود.

او در این مرحله در دو ثانیه پایانی، بازی دو بر یک برده را مساوی کرد و با هانتی یا همان رای داوران، باخت. در ادامه با توجه به فینالیست شدن حریف ویتنام،  گلشاد‌نژاد در شانس مجدد به جدول برگشت و حریفی از ماکائو را شکست داد.

بازهم نتوانست به برنز برسد و یک بر صفر به آکونا باخت و دست خالی از هانگژو برگشت. گلشاد‌نژاد قهرمان ۲۰۲۳ آسیا است و این ناکامی برای او بسیار گران تمام شد.

 

کبدی: طلای زنان در هانگژو برنز شد

تیم ملی کبدی زنان در مرحله نیمه نهایی با شکست مقابل چین تایپه به مدال برنز مشترک بازی‌های آسیایی رسید و طلای جاکارتا تکرار نشد.

بدین‌‌ ترتیب‌ تیم‌ملی‌ کبدی بانوان ایران که در دوره قبلی به مدال طلای بازی‌های آسیایی رسیده بود در این دوره، با کسب مدال برنز به کار خود در هانگژو پایان داد. 

آسیایی هانگژو | زنده: صعود گنج‌زاده به فینال کاراته در روز شکست حریف سعودی/ عموزاد یکقدم تا فینال/ کبدی زنان، طلا را با برنز عوض کرد/ رکسانا رازقیان درفینال اسلالوم

تیم ملی کبدی ایران فینالیست شد

تیم ملی کبدی مردان ایران در مرحله نیمه نهایی بازیهای آسیایی، به مصاف چین تایپه رفت و با شکست 47 بر 24 این حریف، گام به دیدار نهایی گذاشت. تیم ایران برای کسب مدال طلا باید در مصاف سنتی آسیا مقابل تیم هند به میدان برود.

 

واترپلو: شکست مقابل غول‌های ژاپنی، فردا جدال برای برنز

تیم ملی واتر‌پلو ایران با قبول شکست مقابل ژاپن از رسیدن به فینال مسابقات بازماند.

 تیم ملی واترپلو ایران در مرحله نیمه نهایی بازیهای آسیایی مقابل تیم ژاپن قرار گرفت و با قبول شکست 18 بر 11 مقابل این حریف ضمن ناکامی در صعود به فینال، راهی دیدار رده‌بندی شد. تیم کشورمان در دیدار رده‌بندی باید فردا (شنبه) به مصاف بازنده جدال تیم‌های چین و قزاقستان برود

 

وزنه‌برداری: رضا دهدار اوت کرد، کرمی با شانس کم 

در سیزدهمین روز بازی‌های آسیایی هانگژو، رقابت گروه A دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه‌برداری مردان برگزار شد. ایران دو نماینده داشت و رضا دهدار با نمایش ضعیف موفق به ثبت رکورد در حرکت یک ضرب نشد و از دور بازی‌ها حذف شد. دهدار در دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه می‌زند اما از آنجا که این دسته وزنی در بازی‌های آسیایی نیست، در یک وزن بالاتر یعنی دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه زد که ناکام بود.

آسیایی هانگژو | زنده: نهمین طلا با گنج کاراته آمد/ شکست رحمان درفینال مقابل مغول بی‌رحم!/ کبدی زنان برنزی شد، مردان فینالیست/ باخت عجیب آتوسا گلشاد در ۲ثانیه آخر/ شکست در وزنه‌برداری، واترپلو، سوارکاری، قایقرانی و تیروکمان

مهدی کرمی دیگر ملی‌پوش ایران به همراه وزنه‌بردارانی از کره جنوبی (2 نفر)، عراق، ازبکستان (2 نفر)، چین و ترکمنستان به روی تخته رفتند که در پایان کرمی با 170 در یک ضرب و 210 در دو ضرب و مجموع 380 کیلو گرم در رده پنجم ایستاد. کرمی وزنه ۲۲۲ کیلوگرمی دردوضرب را با هدف ایستادن روی سکو برگزید که در آخرین لحظه انداخت و بدون مدال ماند.

در این دسته قهرمان چینی که دو هفته پیش قهرمان دنیا شده بود، طلای بازی‌های آسیایی را هم کسب کردند. «هوان هوا لیو» وزنه‌بردار مطرح چینی رکوردهای 185 کیلوگرم در یک‌ضرب، 233 کیلوگرم در دو ضرب و 418 کیلوگرم در مجموع به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد. اکبر ژورایف از ازبکستان با یک کیلو کمتر در مجموع، نقره این وزن را گرفت و روسلان نورالدینوف کهنه کار در ۳۲سالگی به برنز رسید.

 

سوارکاری: نغمه خانجانی و امید غریبی در فینال

 «نغمه خانجانی»، «امید غریبی» و «مسعود مکاری‌نژاد»، سه نماینده ایران در دور اول مرحله نهایی انفرادی مسابقات پرش با اسب بودند که در پایان این دور، خانجانی و غریبی توانستند راهی مرحله فینال شوند.

نکته قابل توجه آنکه صرف نظر از نتایج و امتیازات شرکت‌کنندگان در مسابقات سوارکاری بازی‌های آسیایی، از هر کشور فقط دو نماینده می‌توانند راهی فینال شوند که ایران از این جهت، با حداکثر ظرفیت در مرحله نهایی حضور دارد.

نغمه خانجانی که پیش‌تر بدون خطا مسیر را طی کرده و راهی فینال شده بود، به‌رغم پرش‌های خوب و زمان قابل توجه در فینال، نتوانست در رقابت با سوارکاران قوی کشورهای عربی از جمله عربستان و امارات، به رتبه‌ای بهتر از سیزدهم دست پیدا نکند.

 

آسیایی هانگژو | زنده: صعود گنج‌زاده به فینال در روز شکست کاراته‌کای سعودی/ عموزاد باجرانگ چغر را له کرد و فینالیست شد/ کبدی زنان، طلا را با برنز عوض کرد/ رکسانا رازقیان درفینال اسلالوم

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
سخنگوی دولت : سرعت رشد و توسعه ما در مصادیق متعدد از میانگین سطح جهانی بالاتر است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
واقعا این حرفو زده؟
له شدن و له کردن ادبیات قشنگی نیست، تحقیرآمیز است آنهم در صحنه ورزش که هدفش دوستی و رابطه نزدیک با مردم دیگر کشورهاست. در این چند روز از بازیها به تعبیر شما له شده های ما اگر بیشتر از دیگران نباشه کمتر نیست.
تبریک به خانم محمدی، تابناک نوبل ارزش درج خبر نداره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
بله خانم محمدی هم جایزی خوش خدمتی به غرب را گرفته مبارک خود و خانواده اش باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
جایزه ایستادگی برای حقوق زنان
این خوش خدمتی به غرب نیست
بلکه احیای حقوق تمام. نان جهان از جمله حقوق زنان غرب هم است
تبريك براى جايزه صلح خانم محمدى
جایزه نوبل را عشق است
نتیجه به کارگیری مدیران بی سواد بی لیاقت و رابطه ای - کنار گذاشتن افراد توانمند-مهاجرت نخبگان به دلیل سرخوردگی اجتماعی و عدم امید به آینده همین می شود که می بینید در همه عرصه های بین المللی عقب ماندیم و در مابقی موارد هم که ادعا می کنیم جزو کشورهای برتر هستیم بیشتر حرافی مسئولین هست و مطمئن باشید در آن موارد هم حرفی برای گفتن نخواهیم داشت .
حرف بزنی میگن حمله به دبیر
حرف بزنی میگن مگه خادم چه کار کرد
حرف بزنی می گن همینه که هست حرف بزنی نظرت غیر قابل انتشاره
جی بگیم
خانم محمدی افتخار بانوان ایران است. تبریک به ایشان وبه امید ارج نهادن خدمات ایشان توسط مسیولین.
تبریک به خانم نرگس محمدی عزیز
افراد توانمند و صاحب سواد و فکر در ایران جایی ندارند. در مسابقات ورزشی این موضوع بیشتر معلوم می شود. فقط خودمون از خودمون راضی هستیم.
رحمان هم توسط مغول بیرحم له شد!
به عمل کار برآید...
افراد با سواد و مرتبط هر موقع تمامی امور را بدست بگیرند و دخالتهای بیجا در ورزش حذف شود ، حتما پیشرفت حاصل خواهد شد
قابل توجه اونهایی که میگفتن رحمان نماد کشتی ایران هست
این کشتی ها را که میبینیم بیشتر متوجه ارزشهای حسن یزدانی میشیم که 9 سال در بالاترین سطح کشتی میگیره
جایزه صلح نوبل مبارک باد
همین وضع در زمینه علم و فناوری وجود دارد. همه شرکتها نیز در حال کرچ کردن هستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم